tisdag 29 mars 2011

HoHoo

Igår hade jag en härlig dag o fullt upp nästan hela dagen.
Jag o matte började med att gå ner till älven o promenera på morgonen..
Det var jättekul att springa där nu, snön var så hård o jag kunde springa överallt utan att sjunka ner. "Skare" sa matte att det var.
Men det var ju lite hårt att gräva då, så jag fick hoppa till o dunsa hål på skaren när jag skulle ner i snön o leta.. 
möss.. eller vad det nu kan vara för spännande där under snön :o)
o höbalarna dom hade inget snö på sig nu så det var lätt som en plätt att hoppa upp på dom :o)

När vi hade gått där nere en timme så tyckte matte att vi skulle vila lite.

Lära mig koppla av sa hon
men det var inte så lätt

Men tänk om du ska gå nån mera vetahutkurs snart sa matte, då Måste du kunna koppla av. 
Matte försökte klia o massera mig men jag hade ingen ro att koppla av.
Men till slut, när matte började pilla med mina tassar o klia mig på benen, då gav jag med mig o tyckte det var ganska skönt :o)

När vi kom hem sen så var Pido o Styckans matte hos oss o jag blev så jädrans glad..
Sen fick jag följa med dom i bil. Dom skulle åka o köpa hö till hennes hästar o hästarna bodde hos NITRO.!! :o)
Jädrar i mej så glada vi blev Nitro o jag när vi fick se varann.. 
Vi fick busa en stund i Nitros hundgård.
Men då hade inte matte nån kamera med så ni får inte se hur roligt vi hade, men roligt hade vi, o Nitro blev nog jätteglad att jag kom o hälsade på honom en stund.
Sen åkte vi hem igen o jag följde med matte o åkte bil o uträttade lite saker.
När husse kom hem sen så gick vi promenad nere vid älven Igen :o)
I kväll har vi oxå gått där nere vid älven o jag har sprungit o hoppat o grävt i snön.. men jag hittar aldrig nåt.

Jo, förresten, igår hittade jag en stor fjäder.
När jag kom med den till matte skulle hon säga
-Nej men har du hittat en fågel..
men hon hann bara säga Nej, så skyndade jag mig att spotta ut..
Då skrattade matte åt mig.. ;o)

Ja, man vet ju aldrig om man får ha sina fynd eller inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar