tisdag 6 augusti 2013

Semestern är slut.

Husse har kommit hem från sin semester nu.. Jädrar så glad jag blev :o) och mattes semester den är slut nu.
Men vi hann åka på en liten semester jag o matte också.
Jag såg hur matte packade lite saker en kväll, så jag blev lite orolig om hon också skulle åka bort.
Men jag fick faktiskt följa med :o)
Det var så spännande.
Vi åkte iväg tidigt på morgonen och åkte länge o väl men till slut var vi framme.
Matte parkerade bilen på en Stor parkeringsplats med mycket bilar o MYCKET vovvar.. :o)
Vi skulle titta på hundutställning.
Jamen hur spännande var inte det.
Mattes kompis mötte oss där o vi gick in o tittade på en massa olika vovvar, och vet ni vad.??
Jag var Jätteduktig, jag uppförde mig bra och trodde inte alls att det var någon lekstuga..
Jojo, man lär sig ;o)

 
Det var varmt som sjutton, och när dom fikade så fick jag dricka vatten i dom där små muggarna som står bredvid mig.
Det gick bra det med, man har väl en lång tunga o bra teknik :o)
 
Dom försökte ju bjuda mig vatten i nån konstig slang, men så dricker inte jag vatten.. Nä, det sa jag nejtack till, då var det bättre med dom där små muggarna.
Vi gick runt där o tittade en stund o så handlade vi lite leksaker :o)
Sen följde vi med mattes kompis hem, och hälsade på den här bruttan.
 
Stilig va??
 
Selma hette hon.
Vi hade ju träffats lite snabbt en gång förut för längesen, men då var hon inte sådär stor.
 
Jag tyckte att hon var lite väl stor nu.
 
Jag var ju ganska trött, efter den långa resan och koncentrationen på utställningen, plus att jag tyckte att hon såg lite stor o läskig ut så jag var inte så leksugen först.
Så lappade hon till mig med sina stora tassar o det tyckte jag inte riktigt om, så jag gick o gömde mig under bordet.
 
Selmas matte fixade fika och satte fram en tårta på bordet o vet ni vad den rackarns busiga Selmabruden gjorde då.
Jo, då smög hon dit o hivade iväg sin långa tunga o tog sig en smakbit av tårtan.. hihi.. :o)
 
Efter fikat sen så knökade dom in oss i bilen o drog iväg igen.
 
Då skulle dom på bilbingo. Jag o Selma fick sitta där bak i bilen och bekanta oss under tiden.
Det gick jättebra, hon var inte så farlig :o) o så fick jag vila mig lite. Så sen  när vi kom hem.. då var jag redo för lek..
-Tjohoo, kom så kutar vi sa jag när vi hoppade ur bilen.
Så vi sprang o busade lite.
 
O kolla här då.. hur stiligt bodde inte dom..?
En egen lite sjö på altanen..!
 
Näe, jag hoppade faktiskt inte i.
Jag skötte mig där med. :o)
 
Vi sov över där hos dom en natt, och nästa dag fick jag och Selma vara hemma själva en stund när mattarna åkte och handlade.
Selmas husse kom hem först o jag blev så glad när han kom hem o släppte ut oss :o)
 
Jag fick en mjuk härlig boll när matte kom tillbaka.
Vi lekte en stund medan det fikades och sen var det dags för mej o matte att åka den långa vägen hem igen.
 
Voff voff.. allt för denna gång.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar