fredag 16 augusti 2013

Motorfestival

Nu har det varit den där motorfestivalen igen så jag har varit ute och tittat bland en Massa folk.
Första kvällen som vi var ute och tittade och skulle se när husse åkte moped, då var det blött kan jag lova.
Husse var blöt ända in på kallingarna efter den turen sa han.
 
 
Men vi som satt och tittade vi hade knökat ihop oss under ett tak, så vi hade det rätt så bra ändå.
 

 
Sen var det rätt fint väder när vi var och tittade på bilar en annan dag, o då träffade vi brorsan igen också :o)
 
Ja, jag trodde ju att jag skulle få hälsa, men brorsan blängde lite på mej o såg ut o säga att han inte ville ha med mej att göra, så då stod vi väl snällt bara o väntade medan mattarna o hussarna babblade ett tag. duktiga var vi ;o)
Men kul att se brorsan i alla fall och höra hur han hade det.
 
Senare på kvällen skulle vi sitta här nere vid vägen och titta på cruisingen, när dom där bilarna åkte förbi här.

 
Men då började det regna igen så vi gick in.
 
 
Så har jag varit på en sån där Rallylydnads-träning igen också, o det gick bra. :o)
Jag var mycket mer skärpt den här gången.. Nåja, lite nosade jag förstås, det luktar ju så himla mycket där på brukshundsklubben.
 
Innan vi åkte dit så skulle matte handla lite bebiskläder för hon har blivit mormor igen, och medan hon gjorde det fick jag "gå på stan" med Styckans matte.
 
 
Jag passade på att prova alla soffor som dom hade där medan vi väntade :o)

 
Nu är Styckans matte borta på kurs.
Hon håller på att lära sig bli nån sån där hundinstruktör.. problemhundsinstruktör t.o.m
Ja inte vet jag vad en sån gör, men vi passar i alla fall Styckan några dagar nu medan hon är borta.
 
Styckan följde matte på jobbet igår och jag var hos mormor tills husse kom hem.
Styckan blev jätteglad när han kom hem på kvällen och fick lägga sig i en säng.
Han hade visst längtat hela dagen. :o)
 
 
Hej hopp, det var allt för den här gången.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar