lördag 7 januari 2012

Nytt År

Nu har det blivit ett nytt År..

Året då jag ska fylla 2  :o)

På nyårsafton var det tydligen många vovvar som var hemma o skakade av rädsla.. 
Men det gjorde inte jag. Matte har talat om för mig att det där som smäller bara är roligt o spännande, o då litar jag på matte :o)

 På nyårsaftonskvällen kom alla vovvarna hit.. Pido, Styckan o Nitan..
Tjohoo liksom.. :o)
men Nä, vi skulle inte leka.. det var vackert att hålla sig lugn, o alla vovvarna på sin plats, när dom där tvåbeningarna skulle äta..

Ja vi fick allt smaka lite med husse vi med.. :o) alla utom stackars Nitan då, som är allergisk mot nästan Allt..   
Stackars Nitan. :o(

Men han är glad ändå.. lite för glad.. så när matte pratade lite med Pido blev han så glad så han ville oxå vara med.. 
Men nähä,, det tyckte inte Pido.. 
Nu pratar hon med mej sa han o så rök dom ihop.. 
Jisses vilket liv, jag blev då lite förskräckt jag..

Men mattarna tog ur dom dom där dumheterna.
Dom fick lite bassning, eller mest Pido var det nog.. o sen var det lugnt igen.

Så åkte dom hem, o vid midnatt gick husse, matte o jag ut o tittade på raketerna..
Ja jag var ju inte så intresserad av dom i år... undrade mest varför husse o matte skulle stå där o glo rakt upp i skyn.. När vi kunde ha gått på en promenad i stället.. 

När det blev nytt år så kom snön oxå.. 
Så kul tycker jag, men det gör tydligen inte husse o matte..
Jävvla snö, säger dom..

Den som är Så rolig.. men dom hoppar o springer ju inte runt i den o gräver efter pinnar o har sig heller.. Dom verkar inte ha förstått det roliga med det..
men det har jag :o)
 



kollar här då bror.
skön sovstil va :o)


Sådär såg det ut när matte skulle gå o lägga sig en kväll.
Jag trynade o sov så gott så jag märkte inte ens att matte tände lampan o fotograferade mig.. :o)


Ja jag har haft det så bra i jul o nyår.. 
Husse har varit hemma hos mig alla dagar ända sen julen
Men på måndag då blir det inte roligt för mej.. då ska husse börja jobba igen, o matte ska med mormor till lasarettet för hon ska opereras.. 


Man får hoppas att det är nån annan som kan komma o följa mig på promenad i alla fall, o kanske att dom glömmer att ha ut kompostpåsen så jag kan ha lite skoj.. hihi.. :o)


Husse kunde förstås komma hem på lunchen har jag hört, så jag kanske inte hinner med nåt bus i alla fall..
Jag gör ju faktiskt inte så mycket bus längre.. jag har ju blivit en stor pojke nu :o)


Jag ska ju snart fylla TVÅ :o)

5 kommentarer:

  1. Du är verkligen en störtskön typ, Fajer!
    Tur du bor så långt borta, annars hade jag kanske kommit och "hundnappat" Dej! ;)

    Pöss på nosen!
    (Tossig matte och husse har du som inte gillar snö!!! Dom fattar nog, som sagt, inte.... Hahahah!)

    SvaraRadera
  2. Vi har allt en skön sovstil vi.
    Hi Hi. Snaark från Rocky

    SvaraRadera
  3. Hörrödu, Fajer!
    Du som alltid verkar vara på språng...?
    Kuta in på min blogg och kolla där....det ligger en liten grej till dej där!

    Voff!
    Klapp å kram från Moj
    (diggar din blogg vetdu...blir så rackarns glad av den..)

    SvaraRadera
  4. Alltså, min matte har sagt att de där livsfarliga sakerna inte är farliga, men jag litar inte på henne. Vad ska jag göra?! Men hon är snäll i alla fall och sitter med mig på toa när det smäller. /Kalven

    SvaraRadera