söndag 10 juli 2011

Ett år

är det idag, sedan jag lämnade allaballatassens kennel o flyttade till husse o matte.
På det året har du växt o blivit så stor, o du har gått i skolan, sa husse till mej idag..
o nu undrar ni förstås hur det gick i den där skolan.. fick jag nåt diplom??
Ja,a det börjar faktisk jag oxå undra.. 
Det skulle komma med posten, men jag har inte sett till nåt ännu i alla fall..
Jag kanske inte klarade gymnasiet.??
Ää, jag ska nog inte bli nån champinjon i alla fall.
Jag trivs med livet ändå :o)
I helgen har jag haft så himlans kul.
I fredagskväll kom Nitro, wohooo.. tror ni jag blev glad eller.. :o)
Han har sovit över här i två nätter, så hela dagen igår kunde vi leka.
Jag bjöd faktiskt Nitan på lite glass igår när det var fikadags här.. 
Den där stackars Nitan är ju allergisk mot nästan allt säger matte, så han får bara äta sina pyttesmå ploppar till hundmat.. 
Men han gillade glass o hoppas att han inte fick nån klåda av den nu..
Men hans matte lovade faktisk att han fick testa det. 
Hoppas han tålde det bara, för glass är ju jättemumsigt.
Annars har vi mest lekt. 
Busat o badat :o)
....
Nitan hade fått ett nytt halsband..
lite knivigt att få av, men hade jag bara fått hålla på för matte så hade jag nog fixat det..
Förra gången Nitan var här så tog jag av honom halsbandet o sen fick matte gå länge här ute o leta efter det :o)

Här är en liten filmsnutt på oss när vi busar.


4 kommentarer:

  1. Så himla fina kort Berta! Vår lilla barnhund i Orsa är också så himla allergisk. Malin får ge henne sprutor och så äter hon sånna där små kulor hon med. Ha det=)

    SvaraRadera
  2. Tack kanelbullen =)
    Dom andra fyrfota barnbarnen jag har tar oxå sprutor tror jag.. dom har i varje fall gjort det..
    Tur att man inte behöver hålla på med sånt.. =)
    Peppar Peppar..

    SvaraRadera
  3. Babbis från Skåne19 juli 2011 kl. 23:42

    Jag bara njuter av att se denna filmsnutt på glada busiga o charmiga Raringar! Ha en fortsatt skön sommar! Glada Kvällshälsningar från Lund.
    Babbis

    SvaraRadera
  4. Hej Babbis, vad kul. =)

    Dom är några riktiga polare dom där två =)
    Skön sommar till dej med..

    SvaraRadera