måndag 25 juli 2011

Carl-Jan

Igår kväll kom Nitro hit, o med sig hade han två SMÅ ettriga filurer.. Den ena var Carl-Jan minsann.. 
Så nu har jag träffat honom.. SOM dom skällde, jag blev allt lite rädd för dom. 
Det var dom första vovvarna som inte jag har velat leka med :o)
Man visste ju knappt om det var vovvar..  Jag har väl aldrig sett på maken till små filurer, inte ens katterna här är så små.
Snabba som attan var dom med så man hade ingen riktig koll på dom.
Ibland fick jag hoppa ner i dammen för att få en liten fristad, för dit vågade inte dom komma :o)
Eller så sökte jag skydd bakom några ben..
Dom var så snabba så matte sa att det gick knappt få dom att fastna på kort..

Sen när Nitan skulle åka hem så gjorde jag som vanligt.. hoppade in i bilen o ville följa med.. Men jädrar som dom där två små började skälla inne i sin bur.. Då var det jag som var snabb ur bilen igen.. 
Den gången avstod jag faktiskt frivilligt från att följa med. 

*********
Idag har det legat en soppåse här ute på trappan hela dagen, o i kväll tyckte jag faktiskt att det var dags att gå med den. Så jag tog tag i den utan att matte hade sagt nåt o började gå. 
Matte blev så förvånad, skrattade lite åt mej o frågade. -Jaså, tycker du att det är dags att gå med den där nu.. 
o det tyckte jag, så då gick vi med den...
Du är allt en duktig pojke du sa matte :o)

Det är tur att hon har mej o husse som håller lite ordning :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar