lördag 11 juni 2011

Jisses

Så fort veckorna går..
Jag har ju hunnit till det där gymnasiet en gång till, men då bidde det inte så mycket av det hela.. Det regnade o åskade så förskräckligt så vi fick bara vara inne o "ligga Still".. hur svårt var det på en skala?? 
ja ok, liite då :o)
Jag gjorde bara nåt litet försöka att åla mig iväg till brorsan, o när jag inte fick det försökte jag med vovven på andra sidan, men det fick man inte heller..
Men alla vovvarna ville åla lite, så det så.. 
Så jag var faktiskt duktig :o)

Innan vi åkte till skolan så var de SÅ varmt.. o jag följde matte in på gågatan i Mora när hon skulle handla lite.. 
Pido o Styckans matte följde med o "socialtränade" mej när matte var in i affärerna..
Sen satte dom sig vid ett fik o åt glass.. o tänk matte köpte faktiskt en till mej med :o)
man måste faktiskt få lite fika ibland :o)

Sen gick vi på promenad med Styckan o Pido innan vi åkte iväg till skolan, o precis när vi hade promenerat klart o jag o matte åkte iväg till skolan så började det Vräka ner regn o blixtra o smälla. 
Så det blev bara en kort lektion den gången.. 
en lektion i att ligga still :o)

En annan dag när det var så varmt så tyckte matte så synd om Nitan som skulle sitta där i sin hundgård så då åkte vi o hämtade honom :o)
Tjohooo!! 
Vilken hälsnings-cermoni vi hade i bilen på vägen hem.
Sen var vi ute hos matte när hon planterade blommor. 
Jag brukar hjälpa matte att bära lite krukor, men när Nitan var här så busade jag med han i stället.. Vi busade o badade o busade o badade.. o sprang i mattes ormbunkar o buskar.. 
Vi är inte så buskvänliga sa matte :o)
Ja men det är ju inte så lätt att se dom när man rumlar runt i en vild lek.. dom står ju precis överallt dom där buskarna.. 

Men idag har jag fått leka o bada själv.. jag har dragit ut min monstermax fast jag inte fick... :o)
o nu är han både blöt o skräpig o snart slaktad.. 
På backen där jag hade pinnar o vedklabbar i vintras där ligger det fina vaddtussar nu.. :o)
Busig? jag? nänä.. 
Det är bara småpotatis mot den där grannhunden.. Ekkepojken.. TokEkke.. säger matte :o)
Han var här i måndags o sprang in o upp på övervåningen o jagade iväg en av kissarna, så nu vågar han inte komma hem.
Han rymde till en gård en bit nedanför oss här, o matte försökte bära hem honom en kväll men han var så rädd så han klöste sig lös o rymde igen..
Så nu tramsar matte sig o springer med mat varje kväll o letar efter honom, men jag får inte följa. 
Hon tror att jag kan skrämma honom.. 
men jag är väl ingen TokEkke heller :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar