onsdag 19 december 2012

Tjohoo

igår fick jag post :o)
Blev jag nåt glad eller blev jag nåt glad!?
 
jag blev Jätteglad o sprang runt med mitt brev.
 
 
Sen sa matte att vi skulle öppna det.
Det var julkort från brorsan :o)
 
Jädrar vilken cooling du är brorsan.. matte har ju tyvärr inte fixat nåt kort på mej.. slömatte :o(
 
I brevet var det ett litet fint paket oxå, men några "hamburgare" :o)
eller leverbiffar kanske.. Goda var dom i alla fall.
Tack brorsan.
 
Så Fort matte hade fotat klart mig så sprang jag ut i hallen o mumsade i mig den.
 
ser ni hur svansen viftar :o)
 
Jag fick bara en "hamburgare" till att börja med, skulle spara lite oxå sa matte..
men jag fick mer idag, så nu har jag nästan glufsat i mig min julklapp :o)
 
***********'
 
I morse var jag hos mormor en stund medan matte jobbade.
När hon kom hem så skulle dom fika
När dom satt där o fikade så sa mormor till matte. 
-Vet du vad hunden gör??
-Nä,, sa matte o trodde nog att jag gjort nåt bus.
 
Då berättade mormor att jag plockade upp hennes strumpsticka när hon tappar den, o det gör hon ofta kan jag tala om.
-Utan att jag hade sagt nåt, sa mormor, jag blev så förvånad.. o han gjorde det flera gånger..
 
-Men är du sån DUKTIG pojke?? sa matte :o)
 
Ja,a jag ska ju plocka upp allt som matte tappar så då kan jag väl hjälpa mormor oxå :o) nåt ska jag väl ha att göra när jag är där.
 



3 kommentarer:

  1. Hej hej och Tack själv för det jätte fina korter
    och för det mumsiga godiset, svårt att hålla sig
    till jul, men godis är väl till för att glufsa
    i sig fort fort fort....Ha en riktigt skön jul, hoppas det inte blir så kallt för då fryser jag
    om mina tassar och måste hoppa på tre ben. Ha Ha (matte säger att jag är en riktig 08)??
    Vov från brorsan Rocky

    SvaraRadera
    Svar
    1. HaHa :o)
      Ja vi är ju såna där 08,or, haha.
      Men jag är inte så frusen så jag hoppar på tre ben. men jag är en värdelös vakthund säger dom. Hör jag nåt skumt om natten så skäller jag o hoppar snabbt upp i sängen till husse.. ja, det är inte så lätt att va stor o kaxig o vakta.. läskigt ju :o)

      Radera