söndag 18 september 2011

En händelserik dag

I torsdags var det en händelserik dag för mej.

Först var jag o matte en tur i skogen, o jag passade på att springa runt o leka lite..
Matte säger att jag inte får springa med pinnar, men lite måste jag ju få möblera om dom.
I alla fall dom stora kvistarna :o)


Pass upp, det smäller lite här..
Det är älgjägarna som vaknat säger matte. Dom tränar sig inför jakten på skjutbanan här ovanför.. men det bryr inte jag mig om, jag har roligare saker för mig :o)



När vi kom hem från skogspromenaden så åkte vi direkt till brukshundsklubben i Mora o tränade lite..
 Jag är rätt duktig på platsliggning o allt det där..



 Men att gå fint i koppel, kors o tvärs o möta en massa vovvar utan att bry mig om dom.. ? Nä
DET är inte min grej liksom.. 
Dom verkar ju hur spännande som helst.

Men efter fikarasten...... 
kan ni ana vad som hände då..??

Då fick alla vovvarna (9 st var vi) springa lösa på en promenad i skogen :o)
Jädrar i min lilla låda så lycklig jag blev..
Det var ju det jag har velat VARENDA gång när jag har varit där..

Plötslig händer det, ni vet :o)


Matte tyckte det var så roligt att se mig... det lilla hon hann se av mig :o)
Hon blev lite efter.. hihi.. 
Men hon såg mig ibland för vi sprang ju lite fram o tillbaka..
-Hej Fajer sa hon då. Är DU här? Har du roligt?
Japp det hade jag.
Jag blev polare med en schäfer.. konstigt va :o)


Efter det där äventyret så var jag ganska trött, o Så plockade matte upp Nitan på hemvägen.. 
Åh, jag orkade nästan inte hälsa på honom när han kom in i bilen.
Som tur var så fick vi vara inne o vila tills husse kom hem sen, o så följde vi med honom på skogsrunda..

När Nitans matte sen kom på kvällen för att hämta honom så fick jag följa med dom ut på långpromenad.. o dom där småvovvarna Carl-Jan o Nike med matte följde oxå med.. 

Tror ni att jag drömde den natten :o) 


Men i helgen har jag bara varit hemma o myst med husse.. gått i skogen o legat i soffan.. 
 o matte har jobbat :o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar