torsdag 17 februari 2011

Snö, snö, o snö..

Det har snöat o snöat i flera dagar nu o matte hon håller på att bli SÅ trött på det..
Hon håller på att bli riktigt sur o Tråkig.. 
Men JAG tycker att det är roligt..  Det är ju jättekul när matte måste vara ute o skotta :o)
Jag kan roa mig hur länge som helst i snön.. Jag gör gångar o gropar o river ner snön som matte skottar upp..
Snart finns det inte plats till mer snö säger hon..

Dom sista dagarna har det kommit sån där lätt o härlig snö, som dammar o flyger iväg så lätt :o)
Riktigt härlig att skutta runt i tycker jag..
Matte var förstås oxå tacksam att den var lätt.. :o)

Precis när matte var klar med snöskottningen idag så kom hennes dotter... 
Jädrar så glad jag blev..
Då får jag bära in tidningarna.. 
Jag springer som ett skottspole o hämtar in den ena tidningen efter den andra till matte..
Jag är så Duktig.. :o)
När jag varit ute på min kvällspromenad så brukar jag få bära hem ficklampan när vi kommit till "våran" väg.. 
Det ser så roligt ut tycker matte, när jag springer iväg o lyser efter  vägen här :o)
o Gissa vem som kom förbi i kväll??!!

NITRO!! 
Tjohooo..
Han hade varit på "vetahutkurs" 
o så skulle hans matte förbi här o tända ett ljus hos Nevyn där han är begravd.. o då fick jag o "Nitan" följa :o)


Nä nu är det allt nannadags..
Natti natti



1 kommentar:

  1. Rackarns vilket duktigt tidningsbud du är då!!!
    Och mycket sötare än den där idioten som kör här om morgnarna och håller på att köra ihjäl allt levande i vår skog!
    Kan du börja jobba här också tror du???

    Tesse här (labbekorsningen) bär gärna tidningar också...smaskar lite på dom..."råkar" tappa dom i pölar, och ibland skiter hon i att ge oss dom...*morr*...så hon får bara bära fåniga reklamblad numera...Haha!

    SvaraRadera