tisdag 21 september 2010

Promenad vid älven

Igår började jag dagen med att bryta benet av mattes "tildafågelskrämma" som hon har i en stor blomkruka.
Knak sa det, o matte förstod vad jag höll på med o kom farandes med en himla fart, o sen såg jag så oskyldig ut som jag bara kunde, 
o det är inte lite det :o)
Söt som få, så matte kan inte hålla sig för skratt.. hihi..

Men sen tog matte med mig på en promenad ner till älven..
JÄDRAR så skoj det var..
Var jag vild eller var jag Vild..??
NÄ, jag var VILD!!... o GALEN :o)

Hur kul var det inte att springa i det här "gräset"


o runt runt på åkrarna

Bada, det trodde inte matte att jag skulle göra, för jag har ju varit lite av en badkruka :o)
så nu överraskade jag henne..


Ser det ut som att jag skulle kunna bli ett vattendjur :o)

Vild o galen for jag i o ur vattnet, hit o dit, fram o tillbaka som ett skållat troll..
 Morrade o grävde så mossan sprätte lång väg.
Riktiga tokryck säger matte att jag får.

Men jag kan minsann vara söt oxå

så söt så matte smälter som smör i solen :o)

***************
Matte blev så kissnödig på våran promenad så hon fick lov att gå in på ett utedass där ner vid älven o kissa, o jag fick sitta utanför o vänta.. 
Dutti var jag :o)


Sen när vi gick hemåt så var ju jag fortfarande vild o galen.
Jag kastade mig ner vid vägkanten o rullade mig, 
o rullade ner för en liten slänt o.. 
PLOPP!  rakt ner i en liten bäck. :o) 
Snabbt som attan kom jag upp därifrån igen,  o matte hon garvade åt mig så det var tur att hon hade fått kissa på det där utedasset annars hade hon väl kissat på sig..
Ja, jag är en mycket underhållande lite vovve :o)
****************
mera bilder finns på mitt fotoalbum nu..

2 kommentarer:

  1. Jag smälter också! Du är så härlig och rolig! Och bra på bild blir du ockå! I morgon ska jag till "vetten" med mina två små hundfilurer. Dom ska vaccineras. Dom är så glada för nu slipper dom sticket i nacken utan nu får dom bara ett spray i "näsan". Har du också fått det?

    SvaraRadera
  2. Spray?? nä, jag fick minsann stick i nacken, men jag märkte det inte ens för jag fick så goda frolic precis när hon stack =)

    SvaraRadera