torsdag 5 augusti 2010

Mattes ideér

Idag har matte o husse lagt stenplattor i trädgården.. o jag är väl inte alls i vägen, oh nä, jag hjälper ju bara till =)
Sen var dom ner till älven o plockade några andra stenar som matte skulle ha i trädgården oxå, men då fick jag sitta i bilen i min bur o titta på. 
Matte hade nämligen sett en orm där förra sommaren o hon tror tydligen att den bor kvar där, hon har lite ormfobi den där matte.
Men efter stenplockningen kom matte på en annan idé,. Vi skulle åka o plocka nåt som hette drivved.. Husse är inte så förtjust i mattes idéer men han följde med i alla fall, han tränar ju på det där med att "veta hut" =)
Jag tyckte i alla fall att det var roligt att springa där bland stockar o stenar.

men husse han lekte mest =)
...kastade sten i vattnet
 o hittade på en massa annat hyss
  
Jag tog till och med några steg ut i vattnet =) Det ni.
 Det var vad jag har haft för mig idag...

Voff Voff, dags att sova i morgon blir det nya äventyr..
Jag har hört att jag ska till veterinären..=p

2 kommentarer:

  1. Hej, va busig du verkar vara, men du är ju så gullig. Kul att du läser min blogg och kommenterar. Matte gillar de`. Vet du, jag är åsså lite rädd att bada, så jag brukar smyga i lite sakta. Men jag kan simma säger Matte, för jag sprang i vattnet förra sommaren, och så helt plötsligt fanns det inget att springa på, det sa " plupp " och alla skrattade åt mig, men simma, de kunde jag. Jag hade åsså två "mördarkompisar", dom hette Nora och Rut. Deras matte sa att dom kanske bara vill smaka på såna små godingar som mig, men då blev jag rädd, men sedan blev vi bästisar. Nu sover dom uppe i himlen, stackars dom. Du får ha de bra tills vi hörs igen, busa på du bara, de ä kul dä.

    SvaraRadera
  2. -Åh....sån e våran matte också! Hyperstressad för orm alltså!
    Och springer alltid med cortisonpiller i fickan istället för att fylla upp med mer levergodisar!?!?

    Må gott lill-fisen!Haha!!

    Tesse, Labbas, Pax & Sessan

    SvaraRadera