torsdag 7 januari 2016

God Jul och Gott Nytt År ...

Ja det har ju varit både jul och nyår, men inte har det hänt så mycket här.
Mormor har varit sjuk och ingenting har fungerat som det ska.. speciellt inte matte..
Hon har varit sååå tråkig.
Hon har inte orkat bry sig om julen så mycket heller, julpynta struntade hon alldeles i.
Men vi fick till ett julkort i alla fall. Ingen snö fanns det ju till jul, men matte hon kunde halka i alla fall, och dratta på ändan när hon skulle ta det här kortet på mig.. 
Hon slog sig i svanskotan sa hon så det har varit ett himlans gnäll på henne.
Jag stod i alla fall snällt kvar så här när matte samlade ihop mobilen och kom på fötter igen så hon kunde fotografera mej.

Så fick jag ju julpost från brorsan också.
Tack brorsan! :o)
Där i var det ett paket.. men jag fattar liksom inte att man ska slita upp och förstöra dom fina paketen.
Fick lite hjälp av husse så jag kunde öppna det, och tur var  väl det för där i var det nåt gott :o)
Jag fick förstås inte glufsa i mig allt på en gång..
Nä man skulle "hushålla" och ta en bit då och då.. men nu är det slut :o) och julen är slut och ett nytt år har precis börjat.
Hoppas att de blir ett bra år med mycket skoj.. :o)
God fortsättning på det nya året..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar