onsdag 13 juni 2012

Var är sommaren!??

Det undrar både matte, husse o jag.

Det var några få dagar som det var jättevarmt här så matte tyckte att jag behövde bada..
Hur kul var inte det?  :o)


Jag blev tokglad o sprang där nere i vattnet.
o i vassen är det skitskoj att springa.. då låter det plasketiplasketiplask..  Sååå kul :o)

Matte tyckte att jag hade lite konstigt simsätt :o)

Dom skrattade åt mej o undrade om jag inte kunde simma..
Men klart jag kunde det, jag ville bara lattja lite :o)
Jag är ju en sån duktig pojke...

Häromdan bakade matte bullar o då tappade hon ner en pannkaksspade som hon hade o skar degen med..
Snabbt var jag på plats o skulle hämta upp den åt henne, o igår kväll tappade dom bullpapper på golvet när dom fikade, o vem plockade upp det tror ni??
Just det, det gjorde jag :o)  utan att dom behövde be mig..
Jag tror inte ens att dom märkte det själva..
Det är tur att dom har mej..
Matte blev så glad, o sa - Men du är allt en duktig pojke du Fajer, o så klappade hon mig o då blev Jag glad :o)
Alla är glada.. fint va?? :o)

Apropå pannkaksspade o pannkakor..
Kolla här då..
Vem som är duktig..

Jag kan Hålla i en pannkaka, Utan att äta upp den..

DET trodde inte matte, men jag ska erkänna att det var förbaskat svårt.. Näst in till tortyr faktiskt..
Men eftersom jag är så duktig så klarade jag det, o jag Fick äta upp den sen :o)


Under tiden som vi väntar på sommar o bad så går vi skogspromenader o jag flyttar runt o smular sönder alla pinnarna i skogen..

Det är kul det med :o)

Trevlig sommar på er, om den nu kommer nån gång.

1 kommentar:

  1. Hej på dig. Måste du vara värst med din mormor, men visst är det bra att ha en sån. Dom är ju alltid så snälla. Min mormor vill alltid ge mig en kaka när vi fikar, men jag gillar inte sånt ja´. Vilken läcker bild på dig när du springer i vattnet. Va´duktig du är som hjälper matte, de gör jag åsså, men ibland säger hon " matte kan själv ", men oftast så blir hon glad. Gillar du åsså pannkis, det är ju skitagött de´. Ibland får jag en gräddklick på, då blir det ännu godare. I dag var jag ute när matte skulle vispa grädde, då hörde jag elvispen surra, då blev det fart in. Brukar få skicka visparna ja´. Nu ska vi sova. Hoppas det blir fint väder i morgon. Jag gillar inte regn. Hoppas du får en bra sommar. Många pussar och kramar från Ziiri.

    SvaraRadera