måndag 14 november 2011

Länge sen

Nu var det länge sedan jag skrev nåt här..
Det har varit lite mycket med mormor som varit sjuk, så matte hon har inte haft nån tid alls med nåt kul. Inga långa promenader eller nåt sånt.
Det är tur att jag har haft husse.. 
Mormor har varit så krasslig o åkt in o ut på lasarettet. 
Jag har fått klarat mig mycket själv, men jag är så duktig så det har gått bra :o)

Lite korta rundor har jag varit ute med matte.. 
En morgon hjälpte jag henne att plocka mossa
o varje morgon har vi varit ute med mormors kisse..
men han har ju inte gått så långa promenader.. 

Dom få dagarna som mormor varit hemma så har jag varit där o piggat upp henne lite. 
Det är faktiskt bara jag o kissarna som fått henne att skina upp lite när hon varit krasslig.. :o)

Men nu är mormor hemma igen, o hon ska ha lite hemtjänst som ska titta till henne några gånger om dan..
Det blir ju skitkul tycker jag.. :o)
Ja, dom har skrivit in i papperen att där kan vara "varning för glad vovve" :o) så dom är beredda på att jag kanske är där o får nåt glädjefnatt när dom kommer.

Glädjefnatt fick jag idag oxå, när matte äntligen hade tid att vara ute med mig på en lång runda..
Vi gick ner till älven o jag fick kuta runt lite.. 

om ni undrar vad jag gör innan jag kutar iväg, så tar jag ringen på mitt halsband i munnen..
Jag bara MÅSTE ha nåt i munnen, annars går det inte att springa :o)

Nåt litet dopp tog jag mig oxå.. FAST jag inte fick
Jag kunde bara inte låta bli :o)

solen sken ju i alla fall 


o när jag fick syn på bäcken måste jag plaska fram som en vilde i den med :o)
vild o galen
men matte tyckte allt att det var härligt att få vara ute med mig idag.
Det var länge sen vi gick här Fajer sa matte..
o det var det baskemej.
Mins sex veckor sedan vi var ute på nån långpromenad över huvudtaget.

Men innan allt började strula så, så var vi på en lång resa..
Min första resa ner till husses barnbarn i småland.. 
Det var långt, men jag sov så snällt där bak i bilen hela tiden.
Vi stannade ju förstås för lite kisspauser ibland.. matte är ju så kissnödig.. hihi :o)

Jag tyckte att det var jättespännande, o det var så roligt där nere med barnen som lekte med mig..
Så hade dom några kissar där oxå, men dom var inte som mina kissar dom inte..
Näe, dom spottade o fräste åt mig så jag vågade då inte alls gå så nära dom..
*************

Nu hoppas vi att mormor ska få vara frisk så jag får vara där hos henne o träffa hemtjänsten när matte jobbar :o)
o att det ska slippa ta flera veckor innan jag kan skriva nåt igen. 

Morsning morsning 
från mattes prins


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar